Logo programu Laboratoria Przeszłości

W ramach Programu Laboratoria Przyszłości w roku 2022 szkoła dokonała zakupu:

1)      Z katalogu wyposażenia podstawowego:

Kolorowy, biodegradowalny filament do drukarki 3D (zakupionej w 2021 r. również z programu Laboratoria przyszłości wraz z biblioteką modeli 3D, oraz pracownią druku Skri Lab [przeczytaj więcej]

Filament jest niezbędny do wykonania modeli druku 3D i może zostać wykorzystany na każdym przedmiocie.

2)      Z katalogu wyposażenia dodatkowego:

Mikroskopy DO BioLight 300  w ilości 8 sztuk, wraz z akcesoriami jako pomoc dydaktyczna na doposażenie pracowni biologicznej, również do wykorzystania na zajęciach przyrodniczych edukacji wczesnoszkolnej 

Mikroskop DO BioLight 500 wraz z kamerą DLT-Cam Basic 2MP, zakup również doposaży pracownię biologiczną. Mikroskop wyposażony w kamerę to narzędzie do wykonywania zdjęć i nagrywania filmów pokazujących bogactwo form i kolorów mikroświata z możliwością podpięcia do komputera i udostępnienia obrazu na tablicy dla wszystkich uczestników zajęć.

Tworzony pod nadzorem nauczyciela wydruk 3D uatrakcyjni każdą lekcję, na każdym przedmiocie: na  matematyce, j. polskim, językach obcych po geografię, historię, biologię, chemię, plastykę informatykę i technikę, oraz nauczanie wczesnoszkolne. Tworzymy już modele 3D uczymy się kreatywności i pracy zespołowej.


Zakupione mikroskopy są już wykorzystywane na lekcjach biologii i będą wykorzystywane na kołach zainteresowań, oraz na zajęciach edukacji wczesnoszkolnej

Udział w Programie Laboratoria przyszłości dał nam możliwość  doposażenia placówki w różnorodne sprzęty i pomoce dydaktyczne, które wspomogą prowadzenie lekcji  w sposób ciekawy, angażujący uczniów, oraz sprzyjający rozwijaniu różnorodnych zainteresowań.

Uczniowie w goglach VR oglądają wirtualną rzeczywistość.

 

 

 

Na wrześniowych lekcjach informatyki uczniowie klas czwartych mieli możliwość skorzystania z gogli VR.
Wirtualne gogle zostały zakupione w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
Uczniowie w wirtualnej rzeczywistości nie tylko zwiedzali świat i odległe od Wrocławia miasta.
Mieli możliwość zaglądnąć też na Marsa oraz wylądować na Księżycu.
Najwięcej emocji wzbudziło wśród uczniów nurkowanie z rekinami.

To dopiero początek przygody z wirtualną rzeczywistością w naszej szkole...

#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci

 

Czek z podaną kwotą dofinansowania. Podpisany przez Mateusza Morawieckiego.

 

 

Jak już wcześniej informowaliśmy, nasza szkoła przystąpiła do programu „Laboratoria Przyszłości”, który jest finansowany ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19. 

 

Program realizowany jest na podstawie Uchwały nr 129 Rady Ministrów z dnia 29 września 2021 r.

 

W ramach programu Laboratoria Przyszłości wsparcie zostało wykorzystane na zakup wyposażenia, sprzętu, narzędzi, elektronarzędzi służących rozwijaniu umiejętności dzieci i młodzieży.

Nasza szkoła otrzymała wsparcie w łącznej wysokości 153 300 zł.


Z katalogu wyposażenia podstawowego i audio wideo szkoła kupiła:

 - Drukarkę 3D SkriLab wraz z Laptopem Acer Trave Mate P2 i5 8GB 256SSD, oraz pracownią Druku 3D SkriLab,  biblioteką modeli 3 D i kolorowym filamentem. Sprzęt zakupiony z przeznaczeniem do wykorzystania na każdy przedmiot: matematykę, fizykę, przyrodę, geografię, biologię, chemię, technikę, informatykę , języki obce, oraz  nauczanie wczesnoszkolne.

- Zestaw edukacyjny Arduino TME-EDU-ARD-2 z do wykorzystania na zajęciach techniki i informatyki (zakres elektroniki, nowoczesne technologie, programowanie)

- Stację lutowniczą YATO HOT AIR z grotem 2w1 do wykorzystania głównie na zajęciach techniki

- BeCreo kit - zestaw konstrukcyjny z mikrokontrolerem. Zestaw do nauki podstaw programowania, elektroniki, mechatroniki i elementów robotyki do wykorzystania na zajęciach techniki, informatyki, fizyki oraz na innych przedmiotach.

- Aparat fotograficzny Sony ZV-1, i kamerę przenośną cyfrową Sony 4K FDR-AX53 wraz z akcesoriami: statywem, gimbalem, zestawem oświetleniowym.  

Zakupiony sprzęt pozwoli na rozwinięcie zainteresowań z zakresu elektroniki, programowania i nowoczesnych technologii.
Kreatywne lekcje czy spotkania klasowe z użyciem  sprzętu cyfrowego do wykonywania filmów, blogów, dokumentacji urozmaicą lekcje muzyki, techniki, plastyki, przyrody, języków obcych, a nawet do wykonania prezentacji na każdy inny przedmiot.
Praca w zespołach będzie sprzyjać integracji społecznej uczniów.

Z katalogu wyposażenia robotyka szkoła zakupiła:

- dwa zestawy po 8 sztuk Gogli ClassVR Premium CVR-255-64 wraz Atkin ClassVR i dostępem do portalu wirtualnych lekcji. System ClassVR to nowoczesne narzędzia do realizacji podstawy programowej z wielu przedmiotów m.in. historii, biologii, geografii, przyrody, techniki, chemii i informatyki.

- roboty Geni Bot Edu Sense (8 szt.)  wraz z akcesoriami i przeznaczeniem do edukacji wczesnoszkolnej i rozwoju motorycznego dłoni i paluszków.

- roboty Edu Sense OzoBot  (12 szt.) wraz z akcesoriami z przeznaczeniem do nauki programowania, ale również zajęć matematycznych.

- roboty Photon (4 szt) wraz z akcesoriami z przeznaczeniem do nauki programowania, ale również zajęć matematycznych.

- zestaw 4 dronów  DJI Tello EDU do nauki kodowania i zestawem CYTRONIX do nauki latania dronem z przeznaczeniem do nauki programowania, matematyki, techniki i fizyki.

Umiejętności, które rozwiną uczniowie podczas zajęć z robotami to umiejętności informatyczne, matematyczne, kreatywność, umiejętność pracy w grupie, rozwiązywania problemów i korzystania z nowoczesnych technologii.
Rozwiną kompetencje wymagane na współczesnym rynku pracy oraz nauczą się, jak stosować i wykorzystać sztuczną inteligencję w życiu codziennym.

Zakupiony sprzęt uatrakcyjni zajęcia szkolne, pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz kół zainteresowań.

Photony na macie edukacyjnej.

 

 

Dziś, na lekcji informatyki, pojawiły się Photony - kolejne roboty zamówione przez szkołę w ramach projektu "Laboratoria Przyszłości"

Nasze Photony nie poruszały się co prawda z prędkością światła, ale programowanie ich ruchu było ciekawym wyzwaniem.

 

Ponieważ chcieliśmy photonom zagwarantować jak najwiecej przestrzeni, wyszliśmy z nimi na korytarz szkolny.
I wtedy zaczęła się zabawa... i nauka oczywiście!