Drukuj
Chłopcy na sali gimnastycznej ćwiczą na ścieżce zdrowia.

W kwietniu realizowaliśmy projekt szkolny związany ze Światowym Dniem Świadomości Autyzmu.
Od 4 do 8 kwietnia i na przestrzeni miesiąca uczniowie klas I-VIII wraz z nauczycielami podjęli działania mające na celu głębsze zrozumienie tego zaburzenia rozwojowego.

Znakiem rozpoznawczym i symbolicznym zwróceniem uwagi na to zaburzenie jest kolor niebieski.
Dlatego też nasza Społeczność szkolna ubrała się 4 kwietnia na niebiesko lub z niebieskim akcentem jako wyraz wsparcia i solidarności dla uczniów z autyzmem i ich rodzin. Tym bardziej, że w szkole uczy się około 30 uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera.
Z uwagi na częstą nadwrażliwość na dźwięki występującą u osób z autyzmem dzwonki na przerwy w tym dniu zostały wyciszone i skrócone. Uczniowie wspólnie z nauczycielami wykonali gazetkę informacyjną na temat autyzmu. Wszyscy wychowawcy klas otrzymali scenariusz projektu działań.

Dzieci wykonywały plakaty popularyzujące wiedzę o autyzmie. Uczennice klasy 8b samodzielnie opracowały karty pracy poświęcone tej problematyce do wykorzystania przez koleżanki i kolegów. W klasach przeprowadzono zajęcia edukacyjne w oparciu o filmy popularyzujące wiedzę o autyzmie dla klas młodszych i starszych. Wykorzystano również tekst piosenki zespołu De Mono, scenariusz zajęć do pracy w grupach z ciekawymi pomysłami do wykonania. Działania zaproponowane w scenariuszu miały na celu postawienie się w sytuacji osób z autyzmem, by lepiej zrozumieć ich zachowania.


Na lekcjach wychowania fizycznego nauczyciele oraz pedagodzy specjalni we wszystkich klasach przygotowali dla uczniów tzw.,, ścieżki sensoryczne” z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu. Uczniowie wykonywali ćwiczenia usprawniające zmysły naszego ciała i sprawną współpracę tych zmysłów.

Uczniowie wraz z rodzicami i nauczycielami zostali zaproszeni do odwiedzenia klubokawiarni - Cafe Równik - działającej przy ulicy Jedności Narodowej 47, w której pracują osoby z różnego typu niepełnosprawnościami, w tym z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, Zespołem Downa. Zachęcamy do odwiedzenia kawiarni. 

Koordynatorami projektu: Bogumiła Stankiewicz, Beata Miciak, Beata Bezuszczak