Podręczniki 2024/25 klasy 4-8
- Szczegóły
Wykaz podręczników dla klas IV - VIII na rok szkolny 2024/2025 do zakupienia przez rodziców do obowiązkowego przedmiotu dodatkowego: języka niemieckiego, a w przypadku wniosku o zorganizowanie dla dziecka lekcji religii w szkole - także podręcznika do religii.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji z dnia 28 lutego 2024 r. w sprawie dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe w 2024 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 413)
KLASY IV A, B, C |
||||||
Lp. |
Przedmiot |
Podręcznik |
Materiały ćwiczeniowe |
Autor |
Wydawnictwo |
Nr dopuszczenia |
klasy |
Mach mit! neu 1. |
Mach mit! neu 1. |
H. Wachowska, |
Wydawnictwo Szkolne |
809/1/2017 |
|
2. | Religia |
Odkrywam życie z Jezusem. |
Odkrywam życie z Jezusem. Zeszyt ćwiczeń dla klasy IV SP |
ks. dr K. Mielnicki, |
Jedność | AZ-14-01/18-KI-19/23 |
KLASY V A, B, C |
||||||
Język niemiecki klasy |
Mach mit! neu 2. |
Mach mit! neu 2. |
H. Wachowska, |
Wydawnictwo Szkolne |
809/2/2018 |
|
Religia |
Szczęśliwi, którzy szukają prawdy. |
Szczęśliwi, którzy szukają prawdy. |
Podręcznik: Ćwiczenia: |
Jedność |
AZ-21-01/20-KI-2/20 | |
KLASY VI A, B, C |
||||||
1. |
Język niemiecki |
Mach mit! neu 3. Podręcznik do nauki języka niemieckiego dla klasy VI. |
Mach mit! neu 3. |
Podręcznik: Materiały ćw.: |
Wydawnictwo Szkolne |
809/3/2019 |
Religia |
Szczęśliwi, którzy odkrywają piękno. |
Szczęśliwi, którzy odkrywają piękno. |
Podręcznik: Ćwiczenia: |
Jedność |
AZ-22-01/20-KI-4/21 |
|
KLASY VII A, B |
||||||
1. | Religia |
Szczęśliwi, którzy czynią dobro. |
Szczęśliwi, którzy czynią dobro. Zeszyt ćwiczeń. Klasa VII szkoły podstawowej. |
ks. dr K. Mielnicki, E. Kondrak, E. Parszewska |
Jedność | AZ-31-01/13-KI-3/13 |
KLASY VIII A, B, C |
||||||
1. | Religia |
Szczęśliwi, którzy zdobywają świętość. |
Szczęśliwi, którzy zdobywają świętość. |
ks. dr K. Mielnicki, E. Kondrak |
Jedność | AZ-2-02/20 |
TeamRodzina
- Szczegóły
Zapraszamy do zapoznania się z kampanią społeczną “Nowe Prawo Taty”, którą Urząd Miejski Wrocławia realizuje z Fundacją Share The Care.
Kampania adresowana jest do rodzin z małymi dziećmi, szczególnie do ojców.
Jej celem jest dotarcie z informacją o nowych świadczeniach tylko dla ojców oraz tych prawach, które już mają.
W ramach kampanii powstał bezpłatny informator na temat praw przysługujących po urodzeniu dziecka pełen wiedzy i ojcowskich inspiracji, który można pobierać ze strony: https://teamrodzina.pl/prawa-taty/
Kampania jest jednym z działań prowadzonych we Wrocławiu na rzecz równości i jest odpowiedzią na wdrożoną w kwietniu 2023 dyrektywę work-life balance (równowagi między życiem prywatnym a zawodowym), która przyznaje ojcom m.in. prawo do 9 tygodni nietransferowanego urlopu rodzicielskiego.
Rośnie liczba ojców korzystających z urlopów rodzicielskich. W 2022 roku z urlopu rodzicielskiego skorzystało 3,7 tys. ojców, w 2023 r. było ich już 19 tysięcy. To pozytywny trend, jednak to nadal tylko 7% uprawnionych mężczyzn.
Częstą przyczyną tak niskiego wykorzystania urlopów przez ojców jest brak znajomości swoich praw oraz stereotypy płciowe, które przypisują funkcje opiekuńcze głównie kobietom. To ważne, aby ojcowie znali swoje prawa i uwierzyli w to, że ich obecność w życiu dziecka jest tak samo kluczowa jak obecność mamy. Warto przestać postrzegać tatę jako pomocnika mamy czy “drugiego rodzica”. Ojciec jest równorzędnym, pełnoprawnym opiekunem dziecka. Młode pokolenia ojców chcą się angażować w opiekę nad dzieckiem i budować z nim trwałą więź, jednak wielu mężczyzn obawia się reakcji otoczenia - pracodawcy, kolegów, koleżanek czy rodziny. W kampanii „Nowe Prawo Taty” to również ojcowie zachęcają do zmiany utartych schematów i przekonują, że czas spędzony z dzieckiem jest bardzo ważnym i wspaniałym doświadczeniem.
https://teamrodzina.pl/prawa-taty/
https://www.wroclaw.pl/miasto-rownosci/rusza-kampania-nowe-prawo-taty/
UNICEF
- Szczegóły
W drugim tygodniu czerwca nasza szkoła bierze udział w kolejnej akcji UNICEFU, w tym czasie odbędzie się dobrowolna zbiórka charytatywna. A uzbierane pieniądze, wspomogą nową akcję UNICEF: "Kobieta je ostatnia" [KLIK]
W wielu częściach świata kobiety jedzą jako ostatnie tylko dlatego, że są kobietami.
Ich posiłek często jest najmniejszy i nie dostarcza im niezbędnych składników odżywczych. A jeśli żywności brakuje, nie jedzą nic.
Z powodu niedożywienia, niedoboru minerałów lub anemii, cierpi już ponad miliard dziewcząt oraz kobiet na świecie.
Wpływa na to wiele czynników: ubóstwo, konflikty zbrojne, zmiana klimatu, ale też normy społeczno-kulturowe.
Niedożywienie kobiet to problem międzypokoleniowy. Dziecko urodzone przez niedożywioną matkę jest bardziej narażone na niedożywienie - to ma konsekwencje dla jego zdrowia, wzrostu i przyszłego rozwoju.
Wspólnie możemy im pomóc. Akcja ma za zadanie przybliżyć uczniom i ich rodzinom realne działania, jakie realizuje Unicef wobec kobiet i dzieci z krajów dotkniętych w szczególny sposób wojnami, kataklizmami i innymi nieszczęściami.
Wyznaczeni uczniowie będą odwiedzać szkolne klasy z puszkami. Będzie też możliwość wrzucenia datków do puszki stojącej na Portiernii.
Wyniki międzyszkolnego konkursu literacko – plastycznego „Kenia – podajmy sobie ręce”
- Szczegóły
"Chcesz pomóc, to podaj rękę, a nie szukaj kogoś, kto cię zastąpi” - Anna Karpińska
Ręce, dłonie, od wieków od wieków używane są do wyrażenia gestu powitania i pożegnania. Mogą na różne sposoby pokazać stosunek do drugiego człowieka. Pomagają w komunikacji, zwłaszcza osobom z niepełnosprawnością słuchu.
Tradycja uścisku dłoni używana była przez większość plemion dla okazania pokojowych zamiarów. Wyciągnięte dłonie pokazywały brak broni i tym samym brak złych intencji w stosunku do drugiej osoby. Pierwszy udokumentowany uściskiem datuje się na dziewiąty wiek przed Chrystusem. Król Asyrii Salmanasar III uścisnął wtedy publicznie dłoń Marduka-zakira-szumiego I, króla Babilonii, na potwierdzenie przyjaźni asyryjsko-babilońskiej. Dotyk dłoni na przestrzeni czasu przechodził wiele ewolucji, ale do dziś oznacza otwartość, dobre zamiary i szacunek.
Niniejsze opracowanie pokazuje, jak uczniowie i nauczyciele postrzegają celowość podawania rąk. Widzą potrzebę pomagania ludziom. Niekiedy to zwierzęta są bohaterami, które na równi z ludźmi potrafią wyciągnąć swoje łapki, kopytka i bezinteresownie pomóc.
Honorowym patronatem tegorocznej edycji jest Dyrektor Departamentu Edukacji Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Z ogromną przyjemnością przedstawiam laureatów konkursu, dziękując wszystkim, za zaangażowanie w przygotowanie merytoryczne uczniów, zwłaszcza tym, którym niepełnosprawność mogła nastręczać różnego rodzaju trudności.
kategoria plastyczna – klasy I-III
I miejsce
Kalina Dębska Szkoła Podstawowa nr 40 Zespołu Szkolno – Przedszkolnego nr 4 im. Bolesława Iwaszkiewicza we Wrocławiu
Leon Niżnik Szkoła Podstawowa nr 9 im. Wincentego Pola we Wrocławiu
Czytaj więcej: Wyniki międzyszkolnego konkursu literacko – plastycznego „Kenia – podajmy...
Zasady zapisów do świetlicy
- Szczegóły
Szanowni Państwo!
Informacje dotyczące zapisów dzieci do świetlicy szkolnej na rok szkolny 2024/2025 znajdują się na stronie internetowej szkoły w dokumentach świetlicy - Zasady rekrutacji do świetlicy szkolnej.
Kartę zapisu dziecka należy pobrać ze strony internetowej szkoły lub na portierni szkoły.
Prawidłowo wypełnioną kartę zapisu należy złożyć na portierni w wyznaczonym miejscu i terminie, od 29.05.2024r. do 28.06.2024r.
Strona 2 z 36