Budżet Obywatelski

Zielona Szkoła w Szklarskiej Porębie

Alina Haładaj, Izabela Półgrabia 05 listopad 2012 Aktualizacja:21 marzec 2014

zielona szkola

Od 22 października do 26 października br. klasy drugie i klasa IIIB, łącznie ponad 50 osób,  gościły w Domu Wczasów Dziecięcych i Promocji Zdrowia w Szklarskiej Porębie. Każdy dzień przynosił wiele wrażeń i emocji. Byliśmy nad wodospadem Kamieńczyka i Szklarki, nawet mgła nie przesłoniła przepięknych widoków i krajobrazów. Nasze dzieciaczki, przy wsparciu opiekunów - Aliny Lenart, Izabeli Półgrabi, Kamili Winiarskiej i Aliny Haładaj - sprawnie dotarły na Skałki Miłości, Krucze Skały i w inne atrakcyjne miejsca. Po drodze wszyscy dowiadywaliśmy się od naszych przewodników wielu ciekawostek przyrodniczych oraz słuchaliśmy legend związanych z tym regionem. Duże wrażenie zrobiła na nas wycieczka do Leśnej Huty, gdzie mieliśmy możliwość zaobserwowania procesów produkcji różnych wytworów ze szkła. W sklepiku firmowym zrobiliśmy ciekawe pamiątki dla najbliższych.

Świetnie również bawiliśmy się w Chacie Walońskiej, poznając tajniki i obrzędy Walończyków. W środę zorganizowano nam wycieczkę autokarową do Karpacza. Zwiedzaliśmy tam Śwątynię Wang, Muzeum Zabawek oraz Muzeum Sportu. Nie mogliśmy również Muzeum Mineralogicznego, gdzie ilość eksponatów jest imponująca. Ciekawe zajęcia odbyły się w centrum edukacji KPN. Wieczory spędzaliśmy przy muzyce i zabawie. Na podsumowanie turnusu odbył się konkurs ze znajomości Szklarskiej Poręby i jej okolic. Nasze wrażenia zawarliśmy na płycie nagranej w profesjonalnym studiu nagraniowym. Będzie nam to przypominało ciekawe chwile i przeżycia. Interesujące zdjęcia z naszego wypadu można będzie obejrzeć na stronie internetowej szkoły.