Budżet Obywatelski

tarnogaj

Kalendarz szkolny

Listopad 2018
P W Ś C Pt S N
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Logowanie

Język niemiecki ze wspomaganiem komputerowym

Język niemiecki ze wspomaganiem komputerowym

Administrator 19 kwiecień 2009 Aktualizacja:21 marzec 2014 

Program własny nauczania języka niemieckiego ze wspomaganiem komputerowym w kształceniu zintegrowanym „Niemiecki na co dzień”, zatwierdzony przez Dolnośląskiego Kuratora Oświaty jako innowacja organizacyjno-metodyczna.

 Autor innowacji: Anna Szanin

Innowacją zostali objęci uczniowie klas 1a (wychowawca: mgr Maria Cieśla) na pierwszym etapie edukacyjnym w cyklu 3-letnim w latach 2006/07, 2007/08, 2008/09 .

Nauka języka niemieckiego z technologią informacyjną w kształceniu zintegrowanym jest czynnikiem wspomagającym wszechstronny i harmonijny rozwój dziecka. Nasza szkoła stwarza wszystkim dzieciom możliwość nauki języka niemieckiego ze wspomaganiem komputerowym już od pierwszych dni nauki. Jest to wyjście naprzeciw oczekiwaniom rodziców i dzieci, szczególnie mniej zamożnych i stworzenie wszystkim uczniom równych szans, gwarantując im tym samym wczesny start w nauce języka niemieckiego z technologią informacyjną.

Autor proponuje rozwiązanie nowatorskie, odmienne od powszechnie obowiązujących, w zakresie  struktury organizacyjno-metodycznej procesu nauczania i organizacji zajęć lekcyjnych oraz pracy szkoły. Jak wskazuje nazwa Niemiecki na co dzień, program zapewnia codzienny kontakt dzieci z językiem niemieckim. Nauczyciel każdego dnia spotyka się z dziećmi, dostosowując czas lekcji do cech rozwojowych uczniów, wdrażając ucznia do systematycznej pracy. Zajęcia trwają codziennie od 10 do 45 minut, co bardzo sprzyja efektywności nauczania i uczenia się. Uczeń poznaje język poprzez naukę i zabawę, które wyzwalają dziecięcą aktywność twórczą. Dobór ciekawych metod i technik (prace plastyczne, quizy, konkursy, prezentacje twórczości, udział w projektach międzynarodowych, pisanie listów do św. Mikołaja i Zajączka Wielkanocnego, zamieszkujących w Niemczech, karty umiejętności) przyczynia się do poprawy koncentracji i koordynacji wzrokowo–ruchową dzieci, w związku z licznymi zadaniami manualnymi i ruchowymi. Natomiast zajęcia w pracowni multimedialnej wykształcają u dzieci umiejętność pracy przy stanowisku komputerowym i wdrażają do samodzielnego korzystania z programów komputerowych do nauki języka niemieckiego oraz niemieckojęzycznych stron www dla dzieci.

Program ułatwia kształcenie i pozyskanie przez ucznia umiejętności. Łączy w sobie wiedzę i umiejętności z różnych obszarów edukacyjnych (matematyka, sztuka, język obcy, realioznawstwo, informatyka, technika), przez co przygotowuje ucznia do holistycznego odbioru świata oraz rozwija jego zainteresowania, przygotowując go do funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym i wielojęzykowej Europie.